14 Mart 2009 Cumartesi

Erasmus Programi hakkinda En Cok Sorulan Sorular (1.bolum)



Her 6 ayda bir guncelleme sansi buldugum blogumu yilmayip surekli takip eden arkadaslara tesekkur ederim. Cok yogun bir insanim demek, blogu guncellememek icin bahane degil. Tabi dogal olarak universiteyi bitirdikten ve kendi hayatinizla alakali baska seylere kosturmaya baslayinca, goz ardi edebiliyorsunuz. Gerci elimden geldigince bana e-mail ile ulasan arkadaslara yardimci olmaya calisiyorum. 

Neyse, simdi aklimda bundan sonra yapmak istedigim bir kac proje var. Birincisi, devamini bu postdada goreceginiz bana sorulmus olan sorular ve cevaplari olacak. Burada yapacagim sey bana gelmis olan ve herkesinde genel olarak sorduklari ayni sorulari bir kac ornek mail ile cevaplamaya calismak. Tabi bunu yaparken hic bir kisisel bilgi vermemeye elimden geldigince ozen gosterecegim.

Ikinci yapmak istedigim proje, cevremdeki erasmusa gitmis veya bana maille ulasmis veya bu blogu okuyan ve benimde erasmus hakkinda demek istediklerim var, benimde basimdan ne maceralar gecti diyen arkadaslara, kendi erasmus deneyimlerini burada yayinla dusuncesi.

Boylece sadece benim gozumden degil, diger arkadaslar gozundende diger soyleri gorebilirsek cok daha renkli ve yararli, sorulara cevap veren bir blog olacagi kanisindayim. 


Bir istegim daha olacak. Bundan sonra sormak istediginiz sorulari, yorum kismina yaparsaniz, sizinle ayni soruyu sormak isteyen arkadaslarda bu bilgilerden yararlanabilir.

Neyse biz birinci konumuza simdilik geri donelim ve hadi basliyalim bakalim.

Kendi universitemden bir arkadastan geliyor soru...

selamlar
ben uludağ üniversitesinde x bolumu okuyorum y. sınıfım. senin adresini blogundan aldım umarım rahatsız etmiş olmam.
erasmusa gitmiş biri olarak sana bir kaç soru sormak istiyorum.  erasmus için yabancı dil sınavı yapılacak. 2. öğretim okuduğum için hazırlık eğitimi almadım ama liseden kalma bilgilerim var. yaptığım seviye sınavlarında seviyem intermediate çıktı. acebe bu sınavı geçmeme daha doğrusu erasmusa katılmamı sağlar mı? 2. sorum ise eğer mülakatı ğeçersek nasıl bir kurul karşısına cıkacağız. blogda türkçe mülakatın türkçe yapılacağı yazıyo ama en azından pratik olarak kullanabildiğimizi görmek için bi sınıyolar mı? bi de kimlerden oluşuyo bu kurul söylersen sevinirim.


Cevap,

Selamlar;

Cok fazla birsey kalmamis sinava, sana onerebilecegim cok fazla olmamak kosuluyla grammer kurallarini soyle bi gozden gecirmen olacaktir. Onun disindada elinden geldigince o gune kadar ingilizceyle biraz daha fazla hasir nesir ol. Gececegine eminim. Cok fazla kasma yani kendini. Fakat biliyorsun ingilizce goreceli bir durum. Mesela gecen sene sinav cok kolay degildi ama benimle giren bi arkadasa gore ise inanilmaz kolaydi. Onun icin diyemiyorum ki sinav zordur kolaydir. Sunu soyleyebilirim kelime bilgisi gramer bilgisinden biraz daha onemli bu sinavda cunku bazi spesifik kelimeler vardi. Aklimda kalanlar bunlar ama gecersin emin ol. Sadece dedigim gibi biraz daha hasir nesir ol, o gune kadar.
Mulakati cok dert etme. ama bu da degisken bir durum. Olur ya onumuzdeki sene icin x bolumunden 20 kisi basvurursa erasmusa dogal olarak mulakattada daha secici davranacaklardir. Ama kendi donemim icin basvuran sayisida cok yuksek olmadigi icin sadece bir kac soru sordular ve tamamen turkceydi. Sorduklari sorularda 
kimsin, neden gitmek istiyorsun, birde ailenin oraya gittiginde seni maddi ve manevi olarak destekleme gucu varmi?
Hepsi bu kadardi. 
Kimlerden olusuyor?! Naci hoca kesin var. Bilmem biliyor musun. matematik bolum baskani ve rektor yardimcisi ayricada universitenin erasmusun basindaki adam. digerlerini cok tanimamkla birlikte tahminim psikoloji bolum baskani falan vardi yani genel olarak gozlemliyorlar. aklima gelenler bunlar. sorularin olursa cekinme elimden geldigince cevaplama ya calisirim. kolay gelsin. 



Baska bir mail,

internette yayınlamış olduğunuz ERASMUS MACERASI başlıklı  yazınız Bialystokun nasıl bir ortam olduğu ve günlük hayata dair verdiğiniz bilgiler bakımından oldukça faydalı oldu benim için, yaptığınız çalışma için öncelikle size teşekkür ediyorum ben kamu yönetimi 1.sınıf öğrencisiyim seneye 1 yıllığına  STANISLAW SCHOOL OF PUBLIC ADMINISTRATION-BIALYSTOKta bulunucam erasmus öğrencisi olarak.bialystoktaki yurdunuzun Betanın resimlerinden ne derecede konforlu olduğu anlaşılıyor.öncelikle hangi okuldaydınız aslında bialystokta tek üniversite mi var bilmiyorum belki siz de aynı okulda okumuşsunuzdur yurdunuz kampüsün içinde miydi ya da kampüse ne kadar uzaklıktaydı diğer sorum türkiyede erasmus programıyla yurt dışında bulunmuş arkadaşlarımıza sorduğumuzda kız ve erkek öğrencilerin birarada aynı odalarda kalabildiğini söylüyorlar.bu ne kadar doğru ve evde kalmayı düşündüğümüzde apart tipi evlerin de olduğu söyleniyor karşı taraftaki okul bize bu alternatifi sunduğunda aynı evde kalmak üzere erkek öğrencileri de verebilir mi bilin ki ben muhafazakar kesimi temsil etmiyorum ve oldukça sosyal ve rahat bir insanım sadece ordan döndüğümde benliğimi yitirmek istemiyorum sadece bu, diğer taraftan kaldığınız yurt oldukça konforlu gözüküyor ücreti ne kadardı varşovada 100-130 avro arasında değişiyormuş bildiğim kadarıyla türkiyedeki yurdumda iki kişilik odaya ayda 400 ytl verdiğimi düşününce bu miktar gözümü korkutmuyor ama yine de bilgi sahibi olmak istiyorum burdan gidecek bazı arkadaşlar kilise yurtlarında kalmayı düşünüyor  buralar türkiyedeki cemaat yurtlarına  ya da hizmet evlerine mi benziyor oldukça ucuz olduğunu söylüyorlar siz bunu nasıl değerlendiriyorsunuz erasmus öğrencileri için polonyada yurtlarda da yemek verilmiyormuş galiba mesela sizin kaldığınız Beta yurdunda siz yemeklerinizi kendiniz mi yapıyordunuz evde kalındığında evler dayalı döşeli miydi türkiyedeki gibi elektrik su faturası yatırma durumuyla öğrenci bizzat kendisi mi ilgileniyor burdaki gibi zannedersem yurtlarda kullanılan elektrik,su,çamaşır makinesi v.s nin ücreti aylık yatırılan ücrete dahildir,peki burdan gidince kaldığımız yeri değiştirmek istediğimde bu kolaylıkla yapılabiliyor mu burdaki gibi dönemlik ya da yıllık sözleşme mi imzalanıyor ben sizin sayfanızda gördüğüm yurdunuzun konforu ve türkiyedeki yurdumdaki rahatlığını göz önüne alarak yurtta kalmayı planlıyorum sizden mümkünse yukardaki sorularımın cevabını bekliyorum ve de yurtlarda sizin bizzat yaşadığınız size yurdunuzda huzur ve huzursuzluk veren durumları iletmenizi.çünkü yurt konusundaki tercihimde bunu göz önüne alıcam sizin ordaki arkadaşlıklarınız nasıldı yabancılar arkadaşlık konusunda nasıl davranıyorladı bilgilendirmeniz ve bana zaman ayırdığınız için şimdiden çok teşekkürler


Cevap;


Mailinden sirayla basliycak olursak;
Ben halen polonyadayim ve okulumun ismi WSFIZ, yani kisaltilmis ismi. Bialystokda bir cok universite var. Ve burada bizdeki gibi kampus universiteleri cok fazla yok. Haritadan senin universitenin yerine baktim sehir merkezinde guzel bir yerde sanirsam. Beta yurdu benim universiteme 15 dk lik otobus uzakliginda. Zaten bialystok cok buyuk bir sehir olmadigi icin, yurdun okulun icinde olmasina veya olmamasina fazla takilma. Bu gunlerde havalar duzelmeye basladi mesela okula yuruyerek gidip geldigimiz oluyor. 
Digerine gecersek, evet ayni odada bir arada kalinabiliyor.bu tercih meselesi. Yani yurt yonetimi direk olarak bir erkekle kizi ayni odaya yazmaz. Ama sen gidip biz ayni odada kalmak istiyoruz diyebilirsin. Onun disinda su durumdan 
belki rahatsiz olabilirsin. Burada segment sistemi var. Yani bir katta 6 tane segment oldugunu dusun 
her segmentte 10 kisi kaliyor.
 ayrica her segmentte 4 ayri oda var. Bu segmentlerin iki girisi var. Ve her birinde bir banyo bir tuvalet mevcut. 
Soyle birsey olabilir. sen kizlarla kalirsinda yanindaki odada erkek kalabilir. Dogal olarak ayni tuvaleti ve banyoyu kullanacaksiniz. Bundan rahatsiz olur musun bilmiyorum. Mesela benim kaldigim segmentte tek turk benim. Hatta ikinci donem kalmamin buyuk sebeplerinden biri burada ki yani segmentimdeki arkadaslarim. Biz 3 erkek 7 kiz kaliyoruz segmentte. 
Muhafazakarlik konusuna gelince, olmaman guzel :) ama benligini yitirmek biraz agir ve buyuk bir laf. ortalama 4 5 ay arasi surecek bir seruvende, kosullarin inanilmaz kotu, ahlaksiz, zor, olumsuz oldugunu goz onune aldigimizda dahi benligini yitirme korkunun olmamasi gerekir. Ayrica boyle 
birseyde olmayacaktir. Hatta sana onerim elinden geldigince diger ulkelerden gelen insanlarla iletisim icinde ol. 

Yoksa emin ol buraya gelip 5 ay yurttan cikmayip cevrende sadece turklerden olusan bir ortam kurabilirsin. Ki bu sekilde burada yasiyanlarda oldu. 
Ama onun disinda degiseceksindir de bu sure icinde, belki simdi sana turkiyede normal gozuken seyler dondugunde normal gelmemeye basliyacaktir. Bunlardan rahatsiz olmaya basliyacaksindir. Bu olmusuz bir sey degil ki. Insanin vizyonunun gelismesi denilen sey bu olsa gerek. Bu konu hakkinda cook konusabilirim inanki. Cunku benim savundugum durum su; buradan geriye dondugunuzde elinizde kalacak olan sey, tam olarak elle tutulur gozle gorulur seylerinin otesindeki seyler olacak. Neyse konumuza donelim. :)
Yurt ucreti turk parasi ile 125 ytl civarinda. Onun disinda hicbir ucret odemiyoruz. ilk giriste 250 ytl lik depozito oduyorsun ama sonra geri alinacak zaten. Yurtlarda yemek yapma sansin var. Her katta mutfak var. Gecen donem turk arkadaslar inanilmaz seyler yapiyorlardi. Neyse karnimda ac bu konuya fazla girmeyelim :) Onun disinda yemek konusuna biraz daha deginecek olursak (bu diger mailinede cevap ayni zamanda) turk yemegi bulma sansin yok bialystokda. Burada turk mutfagina en cok benzeyen mutfak yunan mutfagi. Turk arkadaslarda 
genelde oralara gidiyorlardi cunku domuz etinin olmadigi nadir mutfaklardan biri oldugu icin. Ayrica beta yurdunun altinda kafeterya var yemek icin. Buradada kokusu disinda guzel seyler cikiyor. Yani domuz ayrimi yaparak yemek yiyebilecegin bir yer. Onun disinda icinde veya sos olarak herhangi bir yemegin uzerine konulacak etlerin yuzde 95 domuz eti olacaktir. Cunku goreceli olarak daha cok sevildigi icin. Yani tamamen damak zevki. Hatta turkiyeye gelmis bir polonyali arkadasim var, kebabi gorunce hemen gidip almis ve nefret etmis, nedeninide domuz eti olmamasina bagliyor. Yani domuz eti yemeden burada yasama olanagin var. Ayrica mcdonalds var. oradada yuzde yuz dana etiyle yemek yiyebilirsin. Benim icin domuz eti olup olmamasi onemli olmadigindan genelde tadiyorum ama agir bir et. pek hoslandigim soylenemez. 
Ev de kalma olasiligin var tabiki ama hic onermem acikcasi. Birkac nedeni var. Dilini bilmedigin bir ulkede ingilizce ile elektirik su ivir zivir islerini halletmek cok zor olacagindandir. Yani ben turkiyede turkce bilmeme ragmen :) isin icinden cikamadigim cok zamanlar yasamisimdir evde kalirken. Onunda disinda yurtta kalman diger ulkeden gelen insanlarla iletisim kurmani kolaylastiracaktir. vallahi burada kilise yurtlarin oldugundan bile haberim yok. Ama turkiyedeki cemaat yurtlarina benzemiyecegini dusunuyorum. Belki biraz daha giris cikis gibi kati kurallari olabilir. Yani biz gecen gun parti yaptik bizim segmentte ortalama yurda 200 siseden fazla alkol girdi, kilise yurtlarinda boyle bir sansin olmayabilir. Onun disinda ben gecenin istedigim bir saatinde yurda girebiliyorum. Belki bu sansinda olmayabilir. Ama kimsenin senin odana gelipde hristiyanligin gereklerini yap diyecegini sanmiyorum. Kisisel fikrimi sorarsan bence asla dusunme. Kilise yurduda neymis ya. 
Neyse gecelim. Yurtlarin konforu yetecektir sanirim. Yani benim icin onemli olan rahatlikla dus alabilmem, giyisilerimi koyacak yerin genis olmasi falan onemliydi. Gayet rahat rahat sigdi. Kizlarin goreceli olarak daha cok esyasinin oldugunu goz onune alirsak burada kalan hic bir kiz arkadastan yabancilarda dahil yer konusunda problem yasadiklarini duymadim. Ama sundan emin degilim senin universiten bizim yurtlarla mi anlasmasi var. Cunku sanirim baska yurtlarda var bialystokda ve farkli olabilir. Burada yazdiklarimin hepsi benim kaldigim beta icin gecerli bir durumdur.
Olumlu olmusuz durumlara gelince. Yani inan bir sure dusundum. Yani olumsuz seyler muhakkak oluyordur olacaktir ama sana aktarmaya gerek duyacak kadar buyuk bir olumsuzluk yani bende iz birakan bir durumla karsilasmadim, karsilasanida tanimadim. Mesela ben buradaki koordinatorumle aram iyi degil. Benim islerimi zorlastiriyor bu durum ama baska hocalarla asmaya calisiyorum. Yani yuzde yuz bisey deme sansim yok ama cok buyuk olumsuzluklar yasiyacagini sanmiyorum, gunu birlik olagan seyler yasiyacaksindir. Olumlu yanina gelince bence birinci biaylstok guzel bir sehir. Yani benim butun hayatim buyuk sehirlerde gectigi icin boyle ufak ama her aradigini bulabilecegin bir sehirde yasamak beni mutlu ediyor. Cunku sehir sana sikinti yasatmiyor. yani turkiyede biliyorsun, hic derdin sikintin olmasin, istanbulda yasiyorsan basli basina dertlisin demektir. Burada boyle bir durum yok. Aksam disari mi cikicam ornegin. Aciyorum internet sitesini bizim yurdun onundeki otobus duragin saatlerine bakiyorum. 3 dakika oncesinden durakda oluyorum ve gidecegim yere variyorum. Bu bile basli basina burayi sevmem icin bir neden benim icin. Warsawada kaldim bir sure ve dedim ki iyi ki burada yasamisim cunku buyuk bir sehir ve ayni dertler sikintilari yasamak istemedim. Ayrica ucuzda bir sehir yani turkiyeyle fiyat farki urunlerde cok cok az hatta turkiyeden daha az bile harciyabilirsin burada. ozellikle yurda 400 ytl verdigin goze alinacak olursa ailen sana sadece o parayi gonderse bile ortalamanin uzerinde bi hayat surebilirsin burada. Onun icin bir onerimde turkiyeden gercekten gerekli seyleri yaninda getir. yani ne bileyim gidipte sampuan dir makyaj takimidir gibi seyleri alabildigince az al. Hatta kiyafet bile cok fazla getirme buradan buranin kosullarina gore alirsin. Simdilik senin yazdigin maile gore yazabileceklerim bunlar atladigim veya senin daha detayli ogrenmek istedigin kisimlar olursa sorarsin bende bildigim kadariyla cevaplamaya calisirim. 
Sana onerim yurtta kalmandir. Oyle evde kalmayi, kilise yurdun da kalmayi filan hic dusunme. 



Simdilik bunu birinci kisim olsun. Cok kisa soylemek istedigim bir sey ise, sorularinizi ve yorumlarinizi buradan yaparsaniz, hem blogun kullanilabilirligi acisindan hemde, diger diger kisilerinde faydalanmasi acisindan daha yararli olacaktir.



4 yorum:

Adsız dedi ki...

SELAMUNALEYKUM.......
ERDEMPALP ABİ SANA ULASMANIN BIR YOLU YOKMU BENDE POLONYAYA GELMEYI DUSUNUYORUM BU SENE LISEM SON LISE SONA GECTIM KAFAMDA UKRAYNA VAR AMA ONUNLA BERABER KAFAMI KURCALAYAN SORULAR VARBU KONUDA YARDIMCI OLURSANIZ SEVINIRIM ...BU SAYFA BIRAZ KARISIK GELDI BANA EYER BENI FACEDEN EKLERSENIZ SEVINIRIM ADRESIM
SKUNET_GRAFİİ@HOTMAİL.COM BENI EKLERSINI ZSIZE ZAHMET BEKLIYO OLUCAM TESEKKURLER SIMDIDEN.facede bulmazsanız aynı adresle msn den eklersınız

Adsız dedi ki...

Konuyla ilgili sizin tespitleriniz gibi farklı tespitlerin de olduğu farklı bir yazıyı paylaşmak istiyorum. Bilgilenmek isteyenler açısından faydalı olabilir:

http://nediycem.blogspot.com/2011/08/erasmus-gibisi-olmad-hayatmda.html

İyi günler dilerim,

Sinan dedi ki...

I believe Rudy de Haas (Murphy) has room in his museum at the moment - why not apply?

I bet Kinect will not be magical either.

sesli sohbet - kaliteli sohbet could have made sohbet et - kameralı sohbet magical if they wanted to, they could have hired a man in a turtleneck to give a magical presentation and BAM... a islami sohbet - bedava chat Event (maybe a mirc sohbet product too, who knows.)

video izle would have been much cheaper to cet too. No wonder cinsellik sohbet overtaking chat, chat kanalları dini sohbet end mynet- sohbet kanalları know where NOT to spend their money. chat siteleri - sohbet odaları - cinsel sohbet - mirc - mirc indir - mirc - turkce mirc - muhabbet

Adsız dedi ki...

bedri gk
bir arkadaşım portekizde 2. dönemi okuyor.acaba şimdi bırakıp gelirse dönemi burada bitirebilir mi?
dönemi uzar mı?