4 Nisan 2009 Cumartesi

Erasmus Programina katilanlara sorular...


Bir onceki yazida, Hayat Boyu Ogrenme Programi hakkinda, Sinem arkadasimizin hazirlayip gonderdigi yazinin birinci kismini sizinle paylasmistim.

Simdi devamini sizinle paylasiyorum.

Ilk bolumu buradan ulasabilirsiniz. ---> Birinci Bolum: Hayat Boyu Ogrenme Programi


Benim bu eğitim programına katılan arkadaşlara orda yaşadıklarıyla ilgili anıları eğitim dönüşü hissettiklerini sorduğum zaman aldığım cevaplara bir bakın bakalım daha sonra siz ne hissedeceksiniz bunları okuduktan sonra açıkçası ben okuduktan sonra keşke bende gitseydim demedim değil hani işte bu sorulardan bana en çok keşke benden katılsaydım dedirtenler ve soruların cevapları……..

    SORU : Orada yaşadığın ilginç bir anın var mı, varsa bizimle paylaşabilir misin?

  • Gittiğim bir barda canlı müzik çalınıyordu ve grup Üsküdar’a gider iken şarkısını çaldı çok şaşırdık tabi. Gidip sorduk nereden duydunuz bu şarkıyı diye onlar da bu şarkının meşhur olduğunu söylediler. Hala garibime gidiyor düşününce.
  • Seçmek zor ama en yoğun dönem yurttan bir arkadaşımın beni hafta sonu tatili için evine davet ettiği sürede oldu. Küçük kardeşleri ile birbirimizi anlamasak da birçok şey paylaştık ve oyunlar oynadık. Annesi ve babası hediyeler verdi ve tüm köy gerçekten çok iyi davrandılar. Birde arkadaşlarımla vedalaşmak gerçekten zor anlardandı ama duygu dolu idi.
  • Erasmus öğrencileri için bir akşam yemeği düzenledim. Katılım da gayet iyiydi. O gece için ayarladığım restoranı tamamen doldurduk. Katıla herkes çok eğlendi, ben de 12 faklı ülkeden toplam 40 kişiyi ağırlamanın mutluluğunu yaşadım.
  • Orada bulunduğum sürede birkaç anaokulu ziyaret etme şansım oldu. Birbirimizi anlamasak da çocukların bana gösterdiği yakınlık çok hoştu.
  • Yabancı ülkede olunca ve de Erasmus olunca ilginç anlar yaşanıyor. Bir keresinde yumurta almak için süpermarkete gitmiştik. Yumurtayı alıcaz fakat nerede bulamadık. Yumurtanın Macarcasını bilmiyorduk İngilizce bilen kimse de yoktu. Görevlinin birine en sonunda tavuk taklidi yapmaya başladık. Zeki biri çıktı yumurta demek istediğimizi anladı ve yerini gösterdi. Bu da böyle bir animdir iste.

    SORU: Türkiye'ye dönüş yolculuğunda neler hissettin?

  • Kahroldum…
  • Asla dönmek istemedim. Son günlerim mutsuz geçti.
  • Geçen 4 ay sonunda oraya çok alışmıştım bu yüzden dönmek zor oldu.
  • Çok garipti. Ara dönemde Türkiye’ye hiç gelmediğim için çok özlemiştim ama enteresan bir şekilde dönmeyi de istemiyordum. Bu 5 ay benim hayatımı derinden etkiledi. Orayı hala çok özlüyorum. Ve ilk fırsatta gitmek istiyorum. Bu program hayatımda yaptığım en güzel şeylerden biriydi. Herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Hangi ülke olduğu hiç önemli değil çünkü bu programda asıl önemli olan şey arkadaşlıklar.
  • Oradan ayrılmaya tabiî ki üzülüyorsun çünkü orada da bir suru dostluklar kurduğumuz için ve belki bir daha yüz yüze hiç görüşemeyeceğimiz için ama bir yandan da ailene ve buradaki arkadaşlarına kavuşmanın verdiği bir sevinç oluyor.
  • Türkiye’ye özlem duyuyordum dönünce özlemim bitti. Bu sefer Macaristan özlemi başladı. Geri dönmek istedim çoğu zaman açıkçası. Keşke bir daha gidebilsem dedim.
  • Çok kısa ve net, geri dönmeyi hiç istemedim.

5 yorum:

macera oyunları dedi ki...

erasmus macera nı okudum. paylaşım için teşekküerler..

Adsız dedi ki...

Genial brief and this post helped me alot in my college assignement. Thank you as your information.

Unknown dedi ki...

if you have any question, do not hesitate to ask..

Adsız dedi ki...

buda benim hazırladığım bir erasmus blog'u mutlaka ziyaret edin arkadaşlar faydalı bilgiler bulacaksınız ....

www.maceradasi.blogspot.com

erasmus dedi ki...

Erasmus programı hakkında bilgiler içeren bir blog sitesi de ben hazırladım. Özellikle erasmus programında avrupa seyahati yapmak isteyenler için güzel bir kaynak olduğunu düşünüyorum. Erasmus'ta Avrupa turu yapmak isteyenler için..

http://www.erasmusprogrami.com/kategori/avrupa-seyahati